Αδελφοποίηση με το 12τάξιο Συμπληρωματικό Σχολείο Ελληνικών «Μανώλης Γλέζος» στη Βουδαπέστη

Το σχολείο μας, με την έναρξη του σχολικού έτους 2018 – 2019, προχώρησε σε αδελφοποίηση με το  12τάξιο Συμπληρωματικό Σχολείο Ελληνικών «Μανώλης Γλέζος» που βρίσκεται στη Βουδαπέστη. Οι Έλληνες της Ουγγαρίας συνιστούν μια ζωντανή και δημιουργική μειονότητα με έντονη παρουσία στην οικονομική, πολιτιστική και πολιτική ζωή της χώρας. Το σχολείο «Μανώλης Γλέζος», μέσα από ποικίλες δράσεις (μαθήματα ελληνικής λαϊκής μουσικής, μαθήματα ελληνικής μυθολογίας, εβδομάδα κινηματογραφικής λέσχης με ελληνικές ταινίες, συμμετοχή του σχολείου συην Ολυμπιάδα ελληνικής γλώσσας όπου και βραβεύτηκε, εξετάσεις για την πιστοποίηση ελληνομάθειας) βοηθά τους μαθητές του να διατηρήσουν την ελληνική τους ταυτότητα, τον πολιτισμό και τις παραδόσεις τους.

Στόχος της αδελφοποίησης είναι η έναρξη ενός διαύλου επικοινωνίας ανάμεσα στα δυο σχολεία, που βρίσκονται σε διαφορετικές χώρες, με σταθερή διάρκεια και συνέχεια μέσα στο χρόνο. Οι μαθητές μας θα έρθουν σε επαφή με ένα ζωντανό κομμάτι του ελληνισμού που ζει και δημιουργεί μακριά από την Ελλάδα, θα ανταλλάξουν απόψεις και προβληματισμούς  με συνομηλίκους τους, θα γνωρίσουν ένα διαφορετικό εκπαιδευτικό σύστημα.

Με αφορμή την αδελφοποίηση πραγματοποιείται και το Πολιτιστικό Πρόγραμμα «Ελληνισμός της Διασποράς» που μελετά την παρουσία του ελληνισμού στον κόσμο ανά τους αιώνες με έμφαση στην ελληνική κοινότητα της Ουγγαρίας

79ος Πανελλήνιος Μαθηματικός Διαγωνισμός  «Ο  ΘΑΛΗΣ»

ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ

Σύμφωνα με την 23938/6-11-2018 απόφαση του ΥΠΕΠΘ

ως εξεταστικό κέντρο για τον 79ο Πανελλήνιο Μαθηματικό Διαγωνισμό

 «Ο  ΘΑΛΗΣ»

ορίζεται το :

1ο ΓΕΛ Υμηττού, Προύσης 1 @ Ηλιουπόλεως – 17326, Υμηττός, τηλ 210-9752439, φαξ: 210-9735245

Οι υποψήφιοι πρέπει να προσέλθουν στα Εξεταστικά Κέντρα

το αργότερο στις 08: 30 π.μ.

 

Ευχόμαστε σε όλα τα παιδιά

Καλή Επιτυχία!!

Δημοσίευση του eTwinning έργου μας «Let’s discover our European Math World» στο ευρωπαϊκό βιβλίο eTwinning

Ως πολιτιστική κληρονομιά μπορεί να θεωρηθούν οι πόροι κάθε μορφής και σε οποιαδήποτε πτυχή του βίου που κληρονομούνται από το παρελθόν και οι οποίοι περιλαμβάνουν: υλικούς πόρους: κτίρια, μνημεία, βιβλία, αρχαιολογικοί χώροι και πολλά άλλα, και άυλους πόρους: πρακτικές, γλώσσες, προφορική παράδοση, ψηφιακή τέχνη, κινούμενα σχέδια, βίντεο, μαγνητοφωνήσεις.

Οι εκπαιδευτικοί του eTwinning πρέπει να εστιάζουν στην προώθηση και τη διάδοση της πολιτιστικής κληρονομιάς της Ευρώπης. Τα έργα τους σχετικά με το παραπάνω θέμα έχουν σαν στόχο:

  • να αφυπνίζουν σχετικά με την κοινή ιστορία και αξίες,
  • να ενισχύουν το αίσθημα του «ανήκειν» στην Ευρώπη,
  • να παρουσιάζουν τρόπους καλύτερης προστασίας, βελτίωσης, αλλά και επανάχρησης και προώθησης της πολιτιστικής κληρονομιάς της Ευρώπης ως κοινού πόρου.

Σε αυτό το πλαίσιο δημοσιεύτηκε το νέο βιβλίο του eΤwinning με τίτλο «Learning from the past, designing our future: Europe’s cultural heritage through eTwinning».
Έχουμε τη χαρά να ενημερώσουμε ότι στο βιβλίο αυτό αναφέρεται το έργο eTwinning «Let’s discover our European Math World» στο οποίο συμμετείχαν μαθητές μας υπό την επίβλεψη της καθηγήτριας των Μαθηματικών Βασιλικής Μπολτσή.

Σύνδεσμος: : Βιβλίο eTwinning

σελίδα 24

Εργαστήρια Erasmus

Τα εργαστήρια του Erasmus αρχίζουν Τετάρτη 24 Οκτωβρίου 1:20 μ.μ.
Τίτλοι εργαστηρίων  
  • “Put yourself  in my shoes”, Παπαϊωάννου Βασιλική, Τζούβελη Βασιλική, Μπάρμπογλου Δέσποινα
  • “Born to be equal (?) : Δράσεις και δρώμενα για τα Ανθρώπινα Δικαιώματα”, Ξανθάκου Σοφία, Καστόρα Αγλαΐα, Σουφλή Αικατερίνη
  • “We Care !” : Οι καλλιτέχνες που με τα λόγια και τα έργα τους προέβαλαν τα Ανθρώπινα Δικαιώματα – Παραγωγή εικαστικών έργων και  Poster από μαθητές ,  Ζερβός Δημήτριος-Κλεομένης    
  • “ Respect difference”, Βαλμά Ελευθερία, Ιωάννα Μπορμπότσιαλου,  Ματίνα Βεργυρή                                                                                                                              
   Πλαισίωση του Προγράμματος
  • Κατασκευή και συντήρηση της ιστοσελίδας του προγράμματος Μαστρογιαννοπούλου Διονυσία
  • Επιμέλεια – Υποστήριξη της Αγγλικής Γλώσσας      Βεργυρή Ματίνα
  • Εικαστική υποστήριξη δράσεων, Μedia τεκμηρίωση , Erasmus Corner,  Διαγωνισμός Logo           Ζερβός Δημήτριος- Κλεομένη
  • Διαχείριση της εκπ/κης πλατφόρμας eΤwinning/ 
    Υπεύθυνη Υλοποίησης του προγράμματος  Μπολτσή Βασιλική 

Πρόγραμμα Erasmus – Προπαρασκευαστική συνάντηση στην Ισλανδία

Στο πλαίσιο του διετούς χρηματοδοτούμενου  Ευρωπαϊκού Προγράμματος Erasmus +, Δράση ΚΑ229/ Στρατηγικές Συμπράξεις μεταξύ σχολείων, με τίτλο “Living in a challenging worldστο οποίο συμμετέχει το σχολείο μας, οι καθηγήτριες του 1ου Γυμνασίου Βύρωνα Μπολτσή Β. (ΠΕ03) υπεύθυνη του προγράμματος και Βεργυρή Μ.(ΠΕ06) επισκέφτηκαν το Grunnskolinn a Isafirdi στην Ισλανδία στο διάστημα 9 -11 Οκτωβρίου 2018. Εκεί συμμετείχαν σε προπαρασκευαστικές συναντήσεις με σκοπό να οργανωθεί το διετές πρόγραμμα ανταλλαγής καλών πρακτικών. Συντονίστρια χώρα ήταν  η Ισλανδία και συμμετείχαν επίσης σχολεία από την Βουλγαρία, την Ολλανδία και τη Σουηδία.

Κατά την πρώτη μέρα της συνάντησης γνωρίστηκαν οι συνεργάτες και έγινε ξενάγηση στους χώρους του σχολείου (αίθουσες διδασκαλίας, χορού, εργαστήρια καλλιτεχνικών, μουσικής, ξυλουργικής, μαγειρικής, γραφεία). Στη συνέχεια η συντονίστρια του προγράμματος έκανε μια παρουσίαση της λειτουργίας του ισλανδικού σχολείου και ακολούθως παρουσίασαν τα σχολεία τους οι συμμετέχουσες χώρες.  Ακολούθησε συζήτηση για τα εκπαιδευτικά συστήματα των συμμετεχουσών χωρών. Οι καθηγητές γευμάτισαν στο εστιατόριο του σχολείου. Επόμενο θέμα συζήτησης ήταν οι ημερομηνίες των μετακινήσεων καθώς και ο τρόπος άφιξης στις πόλεις των σχολείων. Έγιναν επίσης πρακτικές προτάσεις για την οργάνωση των ομάδων εργασίας αλλά και τις φιλοξενίες των μαθητών.

Η δεύτερη μέρα περιλάμβανε επίσκεψη στο σχολείο του γειτονικού χωριού Sudereyri. Πρόκειται για μικρό σχολείο  (42μαθητές) , με πολλά παιδιά μεταναστών. Παρά τον μικρότερο αριθμό μαθητών το σχολείο αυτό ήταν επίσης άρτια εξοπλισμένο με αίθουσα μουσικής, μουσικά όργανα, σύγχρονο εξοπλισμό σε κάθε αίθουσα, γυμναστήριο, πισίνα (θέρμανση με γεωθερμία), εστιατόριο κ.λ.π. Επίσης πραγματοποιήθηκε ξενάγηση στο εργοστάσιο επεξεργασίας ψαριών της περιοχής. Το γεύμα το μεσημεριανό πραγματοποιήθηκε στο εστιατόριο του σχολείου του Sudereyri. Με την επιστροφή στο σχολείο του Isafjordur συζητήθηκαν οργανωτικά θέματα σχετικά με «κανόνες φιλοξενίας»  των μαθητών. Το απόγευμα πραγματοποιήθηκε ιστορικός περίπατος και ξενάγηση στην πόλη του Isafjordur.

Οι καθηγητές των Αγγλικών Βουλγαρίας και Ελλάδας παρακολούθησαν μια ώρα μαθήματος (Job Shadowing). Ακολούθησε παρουσίαση και εργαστήριο σχετικά με το eTwinning από την υπεύθυνη του ελληνικού προγράμματος κ. Μπολτσή. Στη συνέχεια η ομάδα των καθηγητών επισκέφτηκε το Δημαρχείο όπου έγινε παρουσίαση για την περιφέρεια και τις πολιτιστικές δράσεις της τοπικής κοινωνίας. Γεύμα στο εστιατόριο του Δημαρχείου. Δόθηκαν συμβολικά δώρα. Το απόγευμα στο σχολείο συντάχθηκαν σε μορφή google forms διερευνητικές ερωτήσεις σχετικά με το θέμα μελέτης τις οποίες οι καθηγητές θα μοιράσουν στους μαθητές στα σχολεία τους. Τέλος η κ. Μπολτσή παρουσίασε το website tτου προγράμματος του οποίου την κατασκευή είχε αναλάβει το ελληνικό σχολείο και το διεκπεραίωσε η κ.Μαστρογιαννοπούλου, πληροφορικός του σχολείου μας.

Η τριήμερη επίσκεψη ολοκληρώθηκε με δείπνο σε παραδοσιακό εστιατόριο της περιοχής.

Η αποτίμηση της συνάντησης αυτής είχε θετικό πρόσημο τόσο για τη συνεργασία των πέντε συνεργαζόμενων χωρών στο επίπεδο οργάνωσης του προγράμματος, όσο και για την πολιτιστική και πολιτισμική αξία που αποκτάται με την ανταλλαγή εμπειριών και πολιτισμικών στοιχείων κατά τη διάρκεια αυτών των συναντήσεων