Επίσκεψη του κ. Κλήμη Πυρουνάκη, πρώην διευθυντή του σχολείου Δεύτερης Ευκαιρίας στο κατάστημα γυναικείων φυλακών του Ελαιώνα.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Στις 20 Σεπτεμβρίου 2019 επισκέφτηκε το σχολείο μας, μετά από πρόσκληση της παιδαγωγικής ομάδας του προγράμματος Erasmus + – Living in a challenging world, ο κ. Κλήμης Πυρουνάκης, πρώην διευθυντής στο σχολείο Δεύτερης Ευκαιρίας στο κατάστημα γυναικείων φυλακών του Ελαιώνα.

Μας παρουσίασε την εμπειρία του ως διευθυντή Σχολείου Δεύτερης Ευκαιρίας και απάντησε σε στοχευμένα ερωτήματα των μαθητών του προγράμματος. Από τη συζήτηση που ακολούθησε αναδείχθηκε η σημασία της εκπαίδευσης των φυλακισμένων σε προσωπικό, οικογενειακό και κοινωνικό επίπεδο (ενδεικτικές η ερώτηση και η απάντηση που ακολουθεί)

Ερώτηση: Η εκπαίδευση είναι αναφαίρετο δικαίωμα των ανθρώπων. Επομένως και η εκπαίδευση των φυλακισμένων. Ποια είναι η αξία της και τι οφείλει να κάνει η πολιτεία για να προστατεύσει αυτό το δικαίωμα;

Απάντηση:
Είναι πολύ σημαντικό κάποιος να εκπαιδεύεται, ακόμη περισσότερο όταν βρίσκεται στη φυλακή. Αυτό τον οδηγεί στην ελευθερία. Η εκπαίδευση έχει θεμελιώδη σημασία. Αυτό αποδεικνύεται επίσης από τα στατιστικά στοιχεία. Από τους 100 φυλακισμένους που λαμβάνουν εκπαίδευση και αποφυλακίζονται, μόνο 3 επιστρέφουν πίσω εκεί, ενώ από τους 100 μη εκπαιδευμένους, 70 γυρίζουν ξανά στη φυλακή. Κάνουν τα ίδια λάθη, δεν μπορούν να ελέγξουν την απληστία τους και ούτω καθεξής. Η εκπαίδευση έχει μεγάλη σημασία και γι ‘αυτό ζητάμε επειγόντως να έχουμε σχολεία σε όλες τις φυλακές.

 Ο κ. Πυρουνάκης είναι διαχειριστής του Δικτύου Στήριξης Φυλακισμένων και Αποφυλακισμένων Γυναικών. Το Δίκτυο Στήριξης Φυλακισμένων και Αποφυλακισμένων Γυναικών είναι μία αστική μη κερδοσκοπική εταιρία που κύριο στόχο έχει την υποστήριξη των γυναικών που έχουν βιώσει στο παρελθόν ή βιώνουν εγκλεισμό σε Καταστήματα Κράτησης. Βασική αρχή του Δικτύου είναι το αίσθημα αλληλεγγύης, με όρους ισότητας και όχι φιλανθρωπίας, σε πρόσωπα που ανήκουν σε αυτή την ευάλωτη oμάδα πληθυσμού. Η συμβολή του ΔΣΦΑΓ έχει στόχο την αύξηση των μέσων και των πόρων, ώστε να αντιμετωπίσουν οι έγκλειστοι και οι αποφυλακισμένοι τη συγκεκριμένη αντιξοότητα που επήλθε, τους υπερφόρτωσε, τους προκάλεσε πόνο, τους δημιούργησε δυσλειτουργία σε ατομικό, οικογενειακό, επαγγελματικό και κοινωνικό επίπεδο, τους έφερε σε κατάσταση περιθωριοποίησης και κοινωνικού αποκλεισμού (https://diktiostiriksis.gr/o-organismos/) .

Posted in Erasmus, Άλλες Δραστηριότητες.

Μαστρογιαννοπούλου

View posts by Μαστρογιαννοπούλου